3r Technology

SUBJECT PRESENTATION 3r ESO

TECHNOLOGY


Material that you need for the subject
  • Tools for drawing that you should bring:
- 45º set square
- 30º/60º set square

- Compass
- Protractor (semicircle for measuring and drawing angles)
- Rubber

- HB2 pencils (red top)
  • Notebook (which will be assessed and will be part of the grade)
    - You can share it with other subjects
    - Each day you have to write the date on the right side
    - For each new unit you have to use a new sheet
    - First notebook sheet: signed by parents.

  • Plastic covers to put the worksheets
  • Calculator
  • Small notebook to write down new words
  • Headphones
  • Labelled (with your name) pendrive (USB)
  • English dictionary and Spanish-English (it can be an smartphone application)
  • Book: We don't have book
  • Brush
  • Towel
  • Box





Timetable
The subject has two hours per week.
Time Activity Class Teachers
Tuesday at 9:50
Workshop/Computers
Class/Workshop1
Kika Aguiló/Toni
Wednesday at 13:05
Tutory/Technology
Class/Workshop1
Kika Aguiló
Friday at 11:15
Tutory/Technology
Class/Workshop1
Kika Aguiló







Assessment of the different activities

Level Content Percentage (%)
3rd ESO
Theory
30%
Exams (you have to get at least a 3 on each one to average)
Projects
40%
Workshop, project,
preliminary design, report
Computer science
15
Computer science practicals
Notebook
5%
Checked in class or handed in at least once each quarter
Behaviour and attitude
10
Work in class, show interest, good behaviour, follow the class rules, cleanliness and order in the work and material, timely submission of assignments


  • Each part shall get a mark of at least 3 in order to make the average and ensure that you have acquired the minimum knowledge.


Projects

We have planned to do 2 projects:

*Bee




*Catamaran





Contents

1st quarter 2nd quarter 3rd quarter
Unit 1: Technology problem solving
Unit 2: Techniques for graphic communication and expression
Unit 3: Technical materials: Plastics
Unit 4: Energy transformations. Heat engines.
Unit 5: Electricity
Unit 6: Electronics
Unit 7: Technology&Enviroment

Computer science contents
- The units related to computers, such as those presented below, will be held throughout the three quarters:
Unit 8: Computers
Unitt 9: Hardware and networks
Unit 10: Word processors and presentation makers
Unit 11: Internet






Other important things

  • We will use tecno12-18.com web to complete the theoretical explanations: tecno12-18.com
user:
password:
  • Teacher's blog: tecnologiakika.blogspot.com

Class Rules
Order when the students want to ask or answer oral questions

Respect for the classmates
Don't go to the toilet
Clean tables, classroom and materials
Leave the chairs in their right places at the end of the class



Activitats de recuperació
La recuperació dels alumnes que no hagin superat alguna avaluació consistirà en la resolució d'activitats de recuperació, proves escrites i/o orals.
Els alumnes que no aprovin l'assignatura al juny, s'hauran de presentar a les proves de setembre, per la qual cosa hauran de fer unes activitats que s'han d'entregar obligatòriament el dia de l'examen, la nota que obtindran sortirà de fer un 30% de les activitats entregades i un 70% de la nota de l'examen. Cada una de les parts ha de ser com a mínim un 3.

Pendents
Els alumnes que duguin l'assignatura suspesa del curs anterior s'hauran de presentar a les proves de pendents, per la qual cosa hauran de fer unes activitats que s'han d'entregar obligatòriament el dia de l'examen, la nota que obtindran sortirà de fer un 30% de les activitats entregades i un 70% de la nota de l'examen. Cada una de les parts ha de ser com a mínim un 3.


Criteris d’avaluació mínims:
1. Realitzar un projecte tecnològic, analitzant el context, proposant diverses solucions i desenvolupant-ne la més adequada tot incorporant-hi criteris d’economia, sostenibilitat i seguretat i valorant les condicions de l’entorn de treball. Elaborar els documents tècnics necessaris per redactar un projecte tecnològic, utilitzant el llenguatge escrit i les tècniques gràfiques apropiades.
2. Utilitzar vistes, perspectives, escales, acotació i normalització per plasmar i transmetre idees tecnològiques i representar objectes i sistemes tècnics.
3. Conèixer les propietats bàsiques dels plàstics i els materials de construcció com a materials tècnics, la seva classificació, les seves aplicacions més importants, identificar-los com a objectes d’ús habitual i posar en pràctica tècniques bàsiques de conformació i unió, de manera correcta i amb seguretat.
4. Conèixer els diferents mitjans de producció, transformació i transport de l’energia elèctrica. Descriure esquemàticament el funcionament, els tipus de centrals productores d’energia i els sistemes tecnològics per aprofitar les energies renovables. Conèixer el funcionament d’un motor d’explosió.
5. Dissenyar, simular i realitzar muntatges de circuits elèctrics senzills en
corrent continu. Reconèixer les magnituds elèctriques bàsiques, els seus
instruments de mesura i la seva simbologia. Descriure les parts i el funcionament de les màquines elèctriques bàsiques. Muntar circuits electrònics senzills a partir d’un esquema predeterminat.
6. Emprar l’ordinador com a eina per elaborar documents tècnics usant fulls de càlcul. Realitzar dibuixos utilitzant programari de disseny gràfic senzill. Localitzar, crear i actualitzar informació mitjançant un gestor de bases de dades.
7. Emprar Internet com a mitjà actiu de comunicació entre grups i publicació d’informació.

8. Reconèixer l’impacte que l’activitat tecnològica produeix sobre el medi. Comprovar els beneficis i la necessitat d’aplicar tecnologies correctores per aconseguir un desenvolupament sostenible, fomentant una major eficiència i l’estalvi energètic.

FINAL REPORT
STEPS



1. Cover page. This contains data like the author's name, course, group, the date it was handed in and the title.
2. Table of contents. We must number the pages of the report before we can add a table of contents.
3. Description of the problem. This section describes the problem we need to resolve and the conditions that the product has to meet (size, shape and form, materials, etc.).
4. Research. In this section, we indicate which books, journals, encyclopaedias, etc. we have used to find out information.
5. Possible solutions. Here we list all the possible solutions and include a sketch or description of each one.
6. Chosen solution. We explain why we chose our final solution.
7. Planning. This section contains the list of materials used, the list of tools used and information on how we shared out the tasks.


List of materials
List of tools
Operations (task list)














8. Construction. This section charts the progress of the different construction phases. Here, we describe the problems we had, the proposed solutions, modifications, tests, etc.
9. Final tests and conclusions. This is a key part of the report. In it, we can discuss a variety of topics as our conclusion to the project. 
Does the project perform its function? 
Were the materials and the processes the right ones? Dis we reuse materials? Is the final product's design attractive? 
Did we use contaminating materials? 
What have you learned? 
How did you manage working as team?

PLASTICS MATERIALS 
SCIENCE PROJECT





Contents:
  • How plastic is made?
  • Characteristics and properties of plastics.
  • Manufactoring of plastic objects.
  • Different types of plastics and their classification.
  • Recycling and recovery
  • Innovation


Useful links:




Projectes 2014-2015



 



Millors mindmaps del tema Plàstics

Lluís Ballester 3rE

 Elisabeth Gómez 3rE


 Yolanda Parkinson 3rE


 Anaïs Sagrera 3rE


EXERCICIS D'ENTREGA OBLIGADA 3r ESO

UNITAT 2 SISTEMES DE REPRESENTACIÓ D'OBJECTES

Dibuixar aquestes peces en perspectiva caballera:
Dibuixar aquestes peces en perspectiva isomètrica:






Realitza les vistes de les següents figures:



Acota les següents figures:



































 



 Exercicis electricitat











ACTIVITATS FULL DE CÀLCUL






tutorial open office writer