SUBJECT
PRESENTATION 3r ESO
TECHNOLOGY
Material
that you need for the subject
- 45º
set square
-
30º/60º set square
- Compass
- Protractor (semicircle for
measuring and drawing angles)
- Rubber
- HB2
pencils (red top)
- Notebook (which will be assessed and will be part of the grade)- You can share it with other subjects- Each day you have to write the date on the right side- For each new unit you have to use a new sheet- First notebook sheet: signed by parents.
- Plastic covers to put the worksheets
- Calculator
- Small notebook to write down new words
- Headphones
- Labelled (with your name) pendrive (USB)
- English dictionary and Spanish-English (it can be an smartphone application)
- Book: We don't have book
- Brush
- Towel
- Box
Timetable
The
subject has two hours per week.
Time | Activity | Class | Teachers |
---|---|---|---|
Tuesday
at 9:50
|
Workshop/Computers
|
Class/Workshop1
|
Kika Aguiló/Toni
|
Wednesday
at 13:05
|
Tutory/Technology
|
Class/Workshop1
|
Kika Aguiló
|
Friday
at 11:15
|
Tutory/Technology
|
Class/Workshop1
|
Kika Aguiló
|
Assessment
of the different activities
Level | Content | Percentage (%) | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3rd ESO
|
|
Projects
We have
planned to do 2 projects:
*Bee
*Catamaran
Contents
1st quarter | 2nd quarter | 3rd quarter |
---|---|---|
Unit
1: Technology problem solving
Unit
2: Techniques for graphic communication and expression |
Unit
3: Technical materials: Plastics
Unit
4: Energy transformations. Heat engines.
Unit
5: Electricity |
Unit
6: Electronics
Unit
7: Technology&Enviroment |
Computer
science contents
- The units related to computers, such as those presented below, will
be held throughout the three quarters:
Unit
8: Computers
Unitt
9: Hardware and networks
Unit
10: Word processors and presentation makers
Unit
11: Internet
Other
important things
user:
password:
- Teacher's blog: tecnologiakika.blogspot.com
Class
Rules
Order
when the students want to ask or answer oral questions
Respect for the classmates
Don't
go to the toilet
Clean tables, classroom and materials
Leave
the chairs in their right places at the end of the class
Activitats
de recuperació
La recuperació dels
alumnes que no hagin superat alguna avaluació consistirà en la
resolució d'activitats de recuperació, proves escrites i/o orals.
Els alumnes que no
aprovin l'assignatura al juny, s'hauran de presentar a les proves de
setembre, per la qual cosa hauran de fer unes activitats que s'han
d'entregar obligatòriament el dia de l'examen, la nota que obtindran
sortirà de fer un 30% de les activitats entregades i un 70% de la
nota de l'examen. Cada una de les parts ha de ser com a mínim un 3.
Pendents
Els
alumnes que duguin l'assignatura suspesa del curs anterior s'hauran
de presentar a les proves de pendents, per la qual cosa hauran de fer
unes activitats que s'han d'entregar obligatòriament el dia de
l'examen, la nota que obtindran sortirà de fer un 30% de les
activitats entregades i un 70% de la nota de l'examen. Cada una de
les parts ha de ser com a mínim un 3.
Criteris
d’avaluació mínims:
1.
Realitzar un projecte tecnològic, analitzant el context, proposant
diverses solucions i desenvolupant-ne la més adequada tot
incorporant-hi criteris d’economia, sostenibilitat i seguretat i
valorant les condicions de l’entorn de treball. Elaborar els
documents tècnics necessaris per redactar un projecte tecnològic,
utilitzant el llenguatge escrit i les tècniques gràfiques
apropiades.
2.
Utilitzar vistes, perspectives, escales, acotació i normalització
per plasmar i transmetre idees tecnològiques i representar objectes
i sistemes tècnics.
3.
Conèixer les propietats bàsiques dels plàstics i els materials de
construcció com a materials tècnics, la seva classificació, les
seves aplicacions més importants, identificar-los com a objectes
d’ús habitual i posar en pràctica tècniques bàsiques de
conformació i unió, de manera correcta i amb seguretat.
4.
Conèixer els diferents mitjans de producció, transformació i
transport de l’energia elèctrica. Descriure esquemàticament el
funcionament, els tipus de centrals productores d’energia i els
sistemes tecnològics per aprofitar les energies renovables. Conèixer
el funcionament d’un motor d’explosió.
5.
Dissenyar, simular i realitzar muntatges de circuits elèctrics
senzills en
corrent
continu. Reconèixer les magnituds elèctriques bàsiques, els seus
instruments
de mesura i la seva simbologia. Descriure les parts i el funcionament
de les màquines elèctriques bàsiques. Muntar circuits electrònics
senzills a partir d’un esquema predeterminat.
6.
Emprar l’ordinador com a eina per elaborar documents tècnics usant
fulls de càlcul. Realitzar dibuixos utilitzant programari de disseny
gràfic senzill. Localitzar, crear i actualitzar informació
mitjançant un gestor de bases de dades.
7.
Emprar Internet com a mitjà actiu de comunicació entre grups i
publicació d’informació.
8.
Reconèixer l’impacte que l’activitat tecnològica produeix sobre
el medi. Comprovar els beneficis i la necessitat d’aplicar
tecnologies correctores per aconseguir un desenvolupament sostenible,
fomentant una major eficiència i l’estalvi energètic.
FINAL REPORT
STEPS
1. Cover page. This contains data like the author's name, course, group, the date it was handed in and the title.
2. Table of contents. We must number the pages of the report before we can add a table of contents.
3. Description of the problem. This section describes the problem we need to resolve and the conditions that the product has to meet (size, shape and form, materials, etc.).
4. Research. In this section, we indicate which books, journals, encyclopaedias, etc. we have used to find out information.
5. Possible solutions. Here we list all the possible solutions and include a sketch or description of each one.
6. Chosen solution. We explain why we chose our final solution.
7. Planning. This section contains the list of materials used, the list of tools used and information on how we shared out the tasks.
List
of materials
|
List
of tools
|
Operations
(task list)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Construction. This section charts the progress of the different construction phases. Here, we describe the problems we had, the proposed solutions, modifications, tests, etc.
9. Final tests and conclusions. This is a key part of the report. In it, we can discuss a variety of topics as our conclusion to the project.
Does the project perform its function?
Were the materials and the processes the right ones? Dis we reuse materials? Is the final product's design attractive?
Did we use contaminating materials?
What have you learned?
How did you manage working as team?
PLASTICS MATERIALS
SCIENCE PROJECT
Contents:
- How plastic is made?
- Characteristics and properties of plastics.
- Manufactoring of plastic objects.
- Different types of plastics and their classification.
- Recycling and recovery
- Innovation
Useful links:
Projectes 2014-2015
Millors mindmaps del tema Plàstics
EXERCICIS
D'ENTREGA OBLIGADA 3r ESO
UNITAT
2 SISTEMES DE REPRESENTACIÓ D'OBJECTES
Dibuixar
aquestes peces en perspectiva caballera:
Dibuixar
aquestes peces en perspectiva isomètrica:
Realitza
les vistes de les següents figures:
Acota
les següents figures:
Exercicis electricitat
ACTIVITATS FULL DE CÀLCUL
tutorial open office writer