PRESENTACIÓ
CURS ESCOLAR 4tESO
Computer
Science
Timetable
The
subject has three hours per week.
Time
Activity
Class
Teachers
Computers
Info 2
Kika Aguiló
Computers
Info 2
Computers
Info 2
Avaluació
de les diferents activitats del curs
S’avaluaran
independentment conceptes, procediments i actituds que han de superar
els mínims establerts a la programació.
També
es tendrà en compte el comportament de l’alumne durant el
desenvolupament de l’assignatura.
La
manera d’avaluar-los és la que s’especifica a continuació:
-
Nota
de les fitxes que es facin a classe: 35%
-
Nota
d'exàmens i/o treballs que es facin al final dels temes: 35%
-
Nota
de treballs extres: 10%
-
Nota
de comportament i actitud dins classe: 20%
Si
en alguna avaluació no hi ha treballs extres el 10% que pertany a
aquest apartat es reparteix entre els dos primers apartats.
A l’hora de calcular
la mitjana es fan les següents consideracions a tots els nivells:
-
Els
exàmens i les fitxes han de tenir una nota mínima de 3 per poder
fer mitjana. Es a dir, cadascun
tres blocs que s’avaluen ha de tenir com a mínim un 3 per
assegurar que assoleixen els continguts mínims de l’assignatura.
-
Es
obligatori fer tots els treballs extres i els treballs o exàmens de
final de tema per poder aprovar l'avaluació.
Avaluació
de l'actitud
Les
actituds no es poden avaluar amb proves específiques però si amb el
seguiment dels hàbits de comportament i de treball de l'alumnat.
Aquest seguiment permet valorar:puntualitat tant a classe com a
l'entrega de treballs, portar el material, la neteja i l'ordre en el
treball, la capacitat de treball en equip, el respecte de les normes
de la classe, el respecte de les normes de seguretat i higiene, el
seguiment del guió de treball i la improvisació, la velocitat en
l'execució d'operacions, l'assistència, ...
Puntualitat
en el lliurament de treballs
Per
combatre la manca de puntualitat en el lliurament de treballs en tots
els nivells el professorat fixarà dates límit de lliurament. Si no
hi ha una justificació per escrit( malaltia, motius familiars
justificats...) l'alumnat podrà lliurar el treball el dia següent
però amb una penalització d'un punt menys sobre la qualificació
màxima de l'activitat o problema. En el cas de lliuraments durant el
segon dia a partir de la data límit la penalització serà de dos
punts menys i així successivament.
Els
alumnes que voluntàriament no realitzen alguna de les activitats
encomanades pel professorat deixaran de gaudir dels beneficis de
l'avaluació continua, per considerar-se que abandonen l'assignatura.
El
departament procurarà en tot cas dur una qualificació homogènia
per a tots els alumnes del mateix nivell i es prioritzarà el donar
les mateixes activitats i exercicis a un nivell, encara que el
professor que dóna la matèria no sigui el mateix. Però cal
recordar que la diversitat a l'aula s'ha de contemplar, i allò duu a
que el professor pot canviar tant proves com exercicis si a un moment
determinat l'alumnat el requereixi.
Criteris
d’avaluació
-
Instal·lar
i configurar aplicacions i desenvolupar tècniques que permetin
assegurar sistemes informàtics interconnectats.
-
Interconnectar
dispositius mòbils i sense fil o amb cablatge per intercanviar
informació i dades.
-
Obtenir
imatges fotogràfiques, aplicar-hi tècniques d‟edició digital i
diferenciar-les de les imatges generades per ordinador.
-
Elaborar
imatges vectorials en dos dimensions i combinar-les amb imatges
tramades a la producció de l‟art final.
-
Capturar,
editar i muntar fragments de vídeo amb àudio i gravar-los en
suport físic amb formats diferents.
-
Dissenyar i
elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal
en l‟exposició d‟idees i projectes.
-
Desenvolupar
continguts per a la xarxa aplicant estàndards d‟accessibilitat a
la publicació de la informació.
-
Participar
activament en xarxes socials virtuals com emissors i receptors
d‟informació i iniciatives comunes, adquirint les nocions de
funcionament de xats, fòrums, blocs, wikis i eines BSCW.
-
Identificar
els models de distribució de programari i continguts i adoptar
actituds coherents amb aquests.
Distribució
de continguts
1r trimestre
2n trimestre
3r trimestre
Unitat
0: Avaluació inicial
Unitat
1: Sistemes operatius
Unitat
2: Tractament de l’ informació (processador de textos, full de
càlcul i presentacions)
Unitat
3: Ètica i estètica
Unitat
4:Organització, disseny i producció d'informació digital.
(Gimp, edició de video)
Unitat
5: Seguretat informàtica.
Unitat
6: Difusió i publicació dels continguts (disseny web)
Unitat
7: Internet i xarxes socials
Material
-
Llibre: No utilitzarem llibre.
-
Molt important un USB per
emmagatzemar tota la feina feta cada dia.
-
Compte de correu electrònic de
gmail.
Altres
coses importants
-
Blog de la professora: tecnologiakika.blogspot.com
-
Correu electrònic de la professora per entrega de treballs o
comunicació amb els pares: kikaaguilo@iesbendinat.org
Activitats
de recuperació
La recuperació dels alumnes que no
hagin superat alguna avaluació consistirà en la resolució
d'activitats de recuperació, proves escrites i/o orals.
Els alumnes que no aprovin
l'assignatura al juny, s'hauran de presentar a les proves de
setembre, per la qual cosa hauran de fer unes activitats que s'han
d'entregar obligatòriament el dia de l'examen, la nota que obtindran
sortirà de fer un 30% de les activitats entregades i un 70% de la
nota de l'examen. Cada una de les parts ha de ser com a mínim un 3.
Pendents
Els
alumnes que duguin l'assignatura suspesa del curs anterior s'hauran
de presentar a les proves de pendents, per la qual cosa hauran de fer
unes activitats que s'han d'entregar obligatòriament el dia de
l'examen, la nota que obtindran sortirà de fer un 30% de les
activitats entregades i un 70% de la nota de l'examen. Cada una de
les parts ha de ser com a mínim un 3.
Normes
aula
Intervenir
amb ordre
No
parlar durant les explicacions
Respecte
pels companys
No
anar al bany
Neteja
taules i aula
Col·locar
les cadires al final de la classe
Deixar
els ordinadors en el seu lloc corresponent i connectat al cable de
forma correcta.
No
beure aigua a classe
No
utilitzar el mòbil sense el permís del professor
Full
responsables aula i control ordinadors
Etc
Operating systems
The exercise on the operating systems topic will match these conditions:
- Will have a cover with the course, the date, the subject and the title.
- Will have a table of contents.
- Will have a content in Arial 12 font, with titles in Arial 12 bold font, 1 photo or image per page, a footer with the page number, a header with your name and course, borders of 3 cm and 1.5 as line spacing.
The content of the exercise will consist of:
- Introduction.
- What an operating system is?
- Name the parts of an operating system.
- Explain of every part of an operating system.
- Name at least 5 OS you can use on a PC.
- Name at least 3 OS you can use on a mobile device.
- Explain what a free and open source OS is.
- Introduce the Windows OS and its history.
- Introduce the Mac iOS and its history.
- Introduce the GNU/Linux OS and its history.
About Fairphone 2
You
will do an exercise in which you will answer to the following questions:
- Why Fairphone 2 is an "ethically sourced smartphone"?
- Where was the phone built and designed?
- What kind of advantages does the Fairphone 2 have?
- How many years could the phone last?
- Summarise the technical specifications.
- What the smartphone parts?
- How much time do you need to put the Fairphone 2 apart and then put it back together?
- What is its operating system?
- What kind of operating systems will the users be able to choose?
- Could you tell a disadvantage?
- Where is the biggest market for this phone?
Resources you may want to use for this exercise:
CALC ACTIVITIES
HACKERS
After watching the movie you
will do a report. The task will be done by hand and include what you have used to get the information. You will include the following content:
- Title.
- Year.
- Director.
- Names of the main characters and the actors who play them.
- Summary of the plot.
- Short biography of one of the actors.
- Personal opinion and reflection.
Let’s
design your own website!!!
You
will do a website with these conditions:
-
The website should have 3 pages
(1 point)
-
-
Each page should have 3 links to
different internet websites (1point)
-
Each page should be linked
between them (1point)
-
Each page should an internal
link to go up and down in the same page (1point)
-
The website should have 2 tables (1point)
-
Use of advanced text formatting. (3points)
-
Design, innovation (1point)
PRESENTACIÓ
CURS ESCOLAR 4tESO
Computer
Science
Timetable
The
subject has three hours per week.
Time | Activity | Class | Teachers |
---|---|---|---|
|
Computers
|
Info 2
|
Kika Aguiló
|
|
Computers
|
Info 2
|
|
|
Computers
|
Info 2
|
Avaluació
de les diferents activitats del curs
S’avaluaran
independentment conceptes, procediments i actituds que han de superar
els mínims establerts a la programació.
També
es tendrà en compte el comportament de l’alumne durant el
desenvolupament de l’assignatura.
La
manera d’avaluar-los és la que s’especifica a continuació:
- Nota de les fitxes que es facin a classe: 35%
- Nota d'exàmens i/o treballs que es facin al final dels temes: 35%
- Nota de treballs extres: 10%
- Nota de comportament i actitud dins classe: 20%
Si
en alguna avaluació no hi ha treballs extres el 10% que pertany a
aquest apartat es reparteix entre els dos primers apartats.
A l’hora de calcular
la mitjana es fan les següents consideracions a tots els nivells:
- Els exàmens i les fitxes han de tenir una nota mínima de 3 per poder fer mitjana. Es a dir, cadascun tres blocs que s’avaluen ha de tenir com a mínim un 3 per assegurar que assoleixen els continguts mínims de l’assignatura.
- Es obligatori fer tots els treballs extres i els treballs o exàmens de final de tema per poder aprovar l'avaluació.
Avaluació
de l'actitud
Les
actituds no es poden avaluar amb proves específiques però si amb el
seguiment dels hàbits de comportament i de treball de l'alumnat.
Aquest seguiment permet valorar:puntualitat tant a classe com a
l'entrega de treballs, portar el material, la neteja i l'ordre en el
treball, la capacitat de treball en equip, el respecte de les normes
de la classe, el respecte de les normes de seguretat i higiene, el
seguiment del guió de treball i la improvisació, la velocitat en
l'execució d'operacions, l'assistència, ...
Puntualitat
en el lliurament de treballs
Per
combatre la manca de puntualitat en el lliurament de treballs en tots
els nivells el professorat fixarà dates límit de lliurament. Si no
hi ha una justificació per escrit( malaltia, motius familiars
justificats...) l'alumnat podrà lliurar el treball el dia següent
però amb una penalització d'un punt menys sobre la qualificació
màxima de l'activitat o problema. En el cas de lliuraments durant el
segon dia a partir de la data límit la penalització serà de dos
punts menys i així successivament.
Els
alumnes que voluntàriament no realitzen alguna de les activitats
encomanades pel professorat deixaran de gaudir dels beneficis de
l'avaluació continua, per considerar-se que abandonen l'assignatura.
El
departament procurarà en tot cas dur una qualificació homogènia
per a tots els alumnes del mateix nivell i es prioritzarà el donar
les mateixes activitats i exercicis a un nivell, encara que el
professor que dóna la matèria no sigui el mateix. Però cal
recordar que la diversitat a l'aula s'ha de contemplar, i allò duu a
que el professor pot canviar tant proves com exercicis si a un moment
determinat l'alumnat el requereixi.
Criteris
d’avaluació
- Instal·lar i configurar aplicacions i desenvolupar tècniques que permetin assegurar sistemes informàtics interconnectats.
- Interconnectar dispositius mòbils i sense fil o amb cablatge per intercanviar informació i dades.
- Obtenir imatges fotogràfiques, aplicar-hi tècniques d‟edició digital i diferenciar-les de les imatges generades per ordinador.
- Elaborar imatges vectorials en dos dimensions i combinar-les amb imatges tramades a la producció de l‟art final.
- Capturar, editar i muntar fragments de vídeo amb àudio i gravar-los en suport físic amb formats diferents.
- Dissenyar i elaborar presentacions destinades a donar suport al discurs verbal en l‟exposició d‟idees i projectes.
- Desenvolupar continguts per a la xarxa aplicant estàndards d‟accessibilitat a la publicació de la informació.
- Participar activament en xarxes socials virtuals com emissors i receptors d‟informació i iniciatives comunes, adquirint les nocions de funcionament de xats, fòrums, blocs, wikis i eines BSCW.
- Identificar els models de distribució de programari i continguts i adoptar actituds coherents amb aquests.
Distribució
de continguts
1r trimestre | 2n trimestre | 3r trimestre |
---|---|---|
Unitat
0: Avaluació inicial
Unitat
1: Sistemes operatius
Unitat
2: Tractament de l’ informació (processador de textos, full de
càlcul i presentacions)
|
Unitat
3: Ètica i estètica
Unitat
4:Organització, disseny i producció d'informació digital.
(Gimp, edició de video)
|
Unitat
5: Seguretat informàtica.
Unitat
6: Difusió i publicació dels continguts (disseny web)
Unitat
7: Internet i xarxes socials
|
Material
- Llibre: No utilitzarem llibre.
- Molt important un USB per emmagatzemar tota la feina feta cada dia.
- Compte de correu electrònic de gmail.
Altres
coses importants
-
Blog de la professora: tecnologiakika.blogspot.com
-
Correu electrònic de la professora per entrega de treballs o
comunicació amb els pares: kikaaguilo@iesbendinat.org
Activitats
de recuperació
La recuperació dels alumnes que no
hagin superat alguna avaluació consistirà en la resolució
d'activitats de recuperació, proves escrites i/o orals.
Els alumnes que no aprovin
l'assignatura al juny, s'hauran de presentar a les proves de
setembre, per la qual cosa hauran de fer unes activitats que s'han
d'entregar obligatòriament el dia de l'examen, la nota que obtindran
sortirà de fer un 30% de les activitats entregades i un 70% de la
nota de l'examen. Cada una de les parts ha de ser com a mínim un 3.
Pendents
Els
alumnes que duguin l'assignatura suspesa del curs anterior s'hauran
de presentar a les proves de pendents, per la qual cosa hauran de fer
unes activitats que s'han d'entregar obligatòriament el dia de
l'examen, la nota que obtindran sortirà de fer un 30% de les
activitats entregades i un 70% de la nota de l'examen. Cada una de
les parts ha de ser com a mínim un 3.
Normes
aula
Intervenir
amb ordre
No
parlar durant les explicacions
Respecte
pels companys
No
anar al bany
Neteja
taules i aula
Col·locar
les cadires al final de la classe
Deixar
els ordinadors en el seu lloc corresponent i connectat al cable de
forma correcta.
No
beure aigua a classe
No
utilitzar el mòbil sense el permís del professor
Full
responsables aula i control ordinadors
Etc
Operating systems
The exercise on the operating systems topic will match these conditions:
- Will have a cover with the course, the date, the subject and the title.
- Will have a table of contents.
- Will have a content in Arial 12 font, with titles in Arial 12 bold font, 1 photo or image per page, a footer with the page number, a header with your name and course, borders of 3 cm and 1.5 as line spacing.
- Introduction.
- What an operating system is?
- Name the parts of an operating system.
- Explain of every part of an operating system.
- Name at least 5 OS you can use on a PC.
- Name at least 3 OS you can use on a mobile device.
- Explain what a free and open source OS is.
- Introduce the Windows OS and its history.
- Introduce the Mac iOS and its history.
- Introduce the GNU/Linux OS and its history.
About Fairphone 2
You will do an exercise in which you will answer to the following questions:
- Why Fairphone 2 is an "ethically sourced smartphone"?
- Where was the phone built and designed?
- What kind of advantages does the Fairphone 2 have?
- How many years could the phone last?
- Summarise the technical specifications.
- What the smartphone parts?
- How much time do you need to put the Fairphone 2 apart and then put it back together?
- What is its operating system?
- What kind of operating systems will the users be able to choose?
- Could you tell a disadvantage?
- Where is the biggest market for this phone?
Resources you may want to use for this exercise:
CALC ACTIVITIES
HACKERS
After watching the movie you
will do a report. The task will be done by hand and include what you have used to get the information. You will include the following content:
- Title.
- Year.
- Director.
- Names of the main characters and the actors who play them.
- Summary of the plot.
- Short biography of one of the actors.
- Personal opinion and reflection.
Let’s design your own website!!!
The website should have 3 pages
(1 point)
Each page should have 3 links to
different internet websites (1point)
Each page should be linked
between them (1point)
Each page should an internal
link to go up and down in the same page (1point)
WEB DESIGN ONLINE LINK
https://www.codecademy.com/learn/web
DIGITAL VIDEO_Create your films
Let’s start with video unit !
Making a video is a very creative work, but also a technical skill. You must have a good idea!…but also know about formats, edition programs, how to publish it…
1. First exercise:
We are going to start with self-learning to grow up the creativity.
You have to make a film, only made of pictures, with the program Windows Media Maker about one of these topics:
-Environment & nature
-NGO
-Human rights
-Cinema
-Hero/heroine
-The story of a celebrity
This film will have 3 minutes and it must be edited with some music, titles and effects.
Exemple by Marina Ricco 2015
Prezi presentations 2014-2015
Mobile applications by Álvaro Zorrilla
Play Station by Aaron Turner
Programming languages by Facundo Schiavoni
Graphene by Stijn Knoetsen
Digital image editing using GIMP
Gimp tutorials
Posters with Google Drawings
Digital image editing using mobile phones